Door de invordering uit te besteden kunt u:
Genieten van een professionele knowhow
Vermijden dat er tijd en middelen worden besteed aan een taak die niet tot uw kernactiviteiten behoort
De positieve invloed ervaren van een andere gesprekspartner
Hoe sneller de procedure wordt gestart, hoe groter de kans dat de schuld wordt terugbetaald! De ervaring leert ons echter dat de schuldeiser meestal te lang wacht. Om redenen die verband houden met "de klantrelatie", door overmatig vertrouwen in uw klant, bij gebrek aan tijd om geschillen te beheren.
Het heeft geen zin om herinneringen te blijven sturen! Uw debiteur raakt eraan gewoon en weet dat er toch geen straf volgt; het fenomeen van de gewenning! Wanneer de kans op terugbetaling alsmaar kleiner wordt, start u het beste de schuldvorderingsprocedure op.
De financiële situatie van uw debiteur blijft immers verslechteren.
Eerst komt eerst maalt, luidt het spreekwoord. U hebt dus meer kans op terugbetaling wanneer u niet aarzelt om uw openstaande facturen door te geven.
U hebt geleverd bij de klant, hij maakte gebruik van uw diensten, hij heeft uw factuur en uw herinnering ontvangen. Hij kan dus niet ontkennen dat hij u een bedrag verschuldigd is.
Onze onderhandelaars weten dat ze bij sommige klanten die kampen met financiële moeilijkheden rekening moeten houden met de werkelijke begroting om een oplossing te vinden en de situatie te herstellen.
U zal merken dat de resultaten enorm kunnen afwijken en dat er fundamentele verschillen zijn in:
Het respect voor het imago van de schuldeiser
De snelheid van de invorderingsactiviteiten;
De transparantie van de gebruikte methoden
De keuze van de middelen
inning via Bancontact
doorlopende opdracht
domiciliëring
huisbezoeken
aanhangig maken bij de bevoegde rechtbanken
Flexibele rapportering
De ervaring leerde ons dat intimidatie van wanbetalers ineffectief en bovendien illegaal is. Het eerste contact is daarom doorslaggevend.
In de meeste gevallen kan bij dit contact namelijk al een snelle en doeltreffende oplossing worden gevonden.
Onze kracht ontstaat net uit deze paradox: onze invorderaars zijn verantwoordelijk voor de contacten die ze met uw klanten onderhouden.
Ze leren het dossier kennen en worden opgeleid om op elke situatie te kunnen inspelen.
Alles wordt in het werk gesteld voor een uiterst doeltreffend beheer, alsof het door de partner zelf zou worden gedaan, in naam van Cabinet De Greft.
Onze bemiddelaars zijn dus in staat om met verschillende situaties om te gaan, met particuliere en professionele debiteuren, in eender welke taal ...
Dit optimale dossierbeheer is het resultaat van een collectieve en individuele knowhow en van een goed overleg met onze partners.