Volg nauwgezet onze raad om allerei achterstallige betalingen te voorkomen.
Solvabel
Ga na hoe solvabel uw klant is.
Algemene voorwaarden
Zorg er bij elke commerciële transactie voor dat uw nieuwe klant uw algemene voorwaarden ondertekent en begrijpt.
Consumptieplan
Stel consumptieplannen op maat van uw klanten voor om de factuur lichter te maken.
Klantendatabase
Houd uw klantendatabase up-to-date.
Snelheid
Door een probleem in een vroeg stadium aan te pakken voorkomt u dat bepaalde situaties uit de hand lopen en de schuldvorderingen zich opstapelen.
Mededeling
Communiceer regelmatig: wees beleefd, professioneel en vasthoudend. Blijf in contact en wijk niet af van uw termijnen.
Incassobureau
Laat u helpen door een gespecialiseerd incassobureau: plan het moment waarop u overschakelt naar een hogere versnelling. Door een incassobureau in te schakelen toont u uw wanbetaler dat het u menens is.